Monday, November 21, 2011

Dear Child, Did you cry today? -亲爱的小孩

Last night I sang a song to Bryan: "Dear Child, Did you cry today?" ( 小小的小孩 今天有没有哭?)
And Bryan sang back : "Yes, Mummy~ I cry today~" ( 有 ~ 今天我 有哭~)
Then I sang again "Is it because I beat you buttock" ( 是否 妈咪打你的屁股~? )
Then Bryan nodded and sang back: " Yes, Mummy~ u beat my buttock"( 是的~  妈咪打我的屁股~!!! )


亲爱的小孩  - 杨培安


    小小的小孩 今天有没有哭
 是否朋友都已经离去
 留下了带不走的孤独
音 (歌词转自 音魁网 www.inkui.com)
 漂亮的小孩 今天有没有哭
 是否弄脏了美丽的衣服
 却找不到别人倾诉
n (歌词转自 音魁网 www.inkui.com)
 聪明的小孩 今天有没有哭
 是否遗失了心爱的礼物
 在风中寻找从清晨到日暮
· (歌词转自 音魁网 www.inkui.com)
 我亲爱的小孩
 为什么你不让我看清楚
 是否让风吹熄了蜡烛
  在黑暗中独自漫步
  亲爱的小孩 快快擦干你的泪珠
  我愿意陪伴你走上回家的路
  (歌词转自 音魁网 www.inkui.com)
  亲爱的小孩 今天有没有哭
  是否朋友都已经离去
  留下了带不走的孤独
 
  小小的小孩 今天有没有哭

 是否朋友都已经离去
 留下了带不走的孤独
音 (歌词转自 音魁网 www.inkui.com)
 漂亮的小孩 今天有没有哭
 是否弄脏了美丽的衣服
 却找不到别人倾诉
n (歌词转自 音魁网 www.inkui.com)
 聪明的小孩 今天有没有哭
 是否遗失了心爱的礼物
 在风中寻找从清晨到日暮
· (歌词转自 音魁网 www.inkui.com)
 我亲爱的小孩
 为什么你不让我看清楚
 是否让风吹熄了蜡烛
  在黑暗中独自漫步
  亲爱的小孩 快快擦干你的泪珠
  我愿意陪伴你走上回家的路
  (歌词转自 音魁网 www.inkui.com)
  亲爱的小孩 今天有没有哭
  是否朋友都已经离去
  留下了带不走的孤独
  亲爱的小孩 今天有没有哭
  是否遗失了心爱的礼物
  在风中寻找从清晨到日暮

5 comments:

Small Kucing said...

ow...beat bum bum ah...must be cause naughty ya

yvonne said...

Aww... he's so cute

Venie said...

Small Kucing:

LOL! sometime need to beat bum bum if he is not listening to wat i say.

Yvonne:
I know~

Koh Kian Fai said...

杨培安 songs very very the high tunes de XD

Venie said...

Kian Fai Koh:

Just imagine Bryan sing in high pitch... lol!